Moet ik bij een constant current voeding die een uitgangspaning heeft van 2 - 10 Volt een step down voeding gebruiken om tot 3,5 volt te komen? moet dat dan ook een CC voeding zijn of kan het ook met een "gewone" voeding?
Het is om 16 Leds, parallel aangesloten, te laten branden
Of hoef ik niet "step down" te doen omdat de leds de CC voeding in zullen stellen op 3,5V 320 mA??? uit.
Vast bedankt, voor het advies.
constant current voeding step down
-
Mat Janssen
- Moderator

Hallo,
Je kunt niet zomaar leds paralllel zetten.
De stoom zal niet evenredig verdeeld worden, omdat de leds nu eenmaal nooit helemaal hetzelfde zijn.
De led die de meeste stroom krijgt zal het eerste stuk gaan.
Dan heb je dus een led minder die stroom trekt en zal de rest dus meer stroom krijgen.
Dan zal er WEER een led zijn die de meeste stroom krijgt, die dan weer stuk gaat.
Zo krijg je dus een ketting reactie met steeds meer leds die steeds sneller stuk gaan.
Bertus
Je kunt niet zomaar leds paralllel zetten.
De stoom zal niet evenredig verdeeld worden, omdat de leds nu eenmaal nooit helemaal hetzelfde zijn.
De led die de meeste stroom krijgt zal het eerste stuk gaan.
Dan heb je dus een led minder die stroom trekt en zal de rest dus meer stroom krijgen.
Dan zal er WEER een led zijn die de meeste stroom krijgt, die dan weer stuk gaat.
Zo krijg je dus een ketting reactie met steeds meer leds die steeds sneller stuk gaan.
Bertus
Je hoeft niet alles te weten,als je het maar weet te vinden.
Als je iets vraagt lijk je misschien dom.
Als je niets vraagt blijf je dom.
Ik beantwoord geen vragen in PM's.
Dit gaat voorbij aan de ideeen van het forum,
het delen van informatie.
Als je iets vraagt lijk je misschien dom.
Als je niets vraagt blijf je dom.
Ik beantwoord geen vragen in PM's.
Dit gaat voorbij aan de ideeen van het forum,
het delen van informatie.