Ik heb voor een project voor een licht/muziekcomputer een anti vandalisme druk schakelaar (https://iprototype.nl/products/componen ... utton-blue) gekoppeld aan de computer.
Simpelweg heb ik 2 draden aan de aan/uit schakelaar van de computers gesoldeerd zodat je de pc zowel via de normale knop (NO) kunt starten alsmede via deze externe schakelaar.
Nu heb ik echter een probleem. De geïsoleerde weerstand is te klein, hierdoor zorgt het voor een continu signaal naar de computer zelfs als ik de schakelaar niet indruk. Het gevolg hiervan is dat de computer continu reset (wat gebeurt als je de aan/uit-schakelaar continu indrukt).
Wanneer ik via Arduino een ledje schakel via de button dan zie ik ook dat het ledje (minimaal) oplicht zelfs als ik de button niet indruk.
Een van de computers werkt wel via deze manier. Mijn vraag is hoe kan ik een schakeling maken dat de ongeschakelde weerstand veel hoger wordt maar zodra ik de schakelaar indruk zeer klein. Ik heb niet veel ervaring met circuits, ik verwacht iets d.m.v. een transistor o.i.d.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Schakelaar computer
-
JARI NETWORKS