Hallo,
Ik heb twee lampjes die afzonderlijk kunnen branden maar ook gelijktijdig.
Als ze gelijktijdig branden dan wil ik dit kunnen zien middels een ledje.
Kan dit met een transistor gestuurd worden? Of hoe zou zo'n schema eruit gaan zien? Het betreft 12V en 2x 5Watt.
Alvast bedankt.
Coos
controlelampje
-
Coos van der Have
controlelampje
Je kunt niet alles weten, wel vragen!
-
Coos van der Have
toelichting
Ik denk dat ik niet duidelijk, c.q. compleet geweest ben in mijn vorige bericht.
De richtingaanwijzers van mijn motor zitten aangesloten op een knipper(alarm)automaatje wat alle richtingaanwijzers tegelijk laat knipperen.
Ik kan op mijn dashboard niet zien of de richtingaanwijzer gewoon is ingeschakeld of de alarmlichten. De draden die eruit komen zitten aan een + en een - en de twee andere aan de +draden van de richtingaanwijzers. Nu wil ik iets maken m.b.v. de twee +draden naar mijn richtingaanwijzers en een extra ledje op het dashboard waarmee ik kan zien dat de alarmlichten ingeschakeld zijn. Handig en veilig voor in de file.
Alvast bedankt,
Coos
De richtingaanwijzers van mijn motor zitten aangesloten op een knipper(alarm)automaatje wat alle richtingaanwijzers tegelijk laat knipperen.
Ik kan op mijn dashboard niet zien of de richtingaanwijzer gewoon is ingeschakeld of de alarmlichten. De draden die eruit komen zitten aan een + en een - en de twee andere aan de +draden van de richtingaanwijzers. Nu wil ik iets maken m.b.v. de twee +draden naar mijn richtingaanwijzers en een extra ledje op het dashboard waarmee ik kan zien dat de alarmlichten ingeschakeld zijn. Handig en veilig voor in de file.
Alvast bedankt,
Coos
-
Coos van der Have
AND poort??
Zou u dit wat willen uitleggen. Hoe komt deze schakeling eruit te zien?
Vriendelijk dank.
Coos
Vriendelijk dank.
Coos
-
Coos van der Have
schema
Hallo,
Alvast bedankt voor de moeite, maar ik heb een vraag: sluit ik de twee +draden van de richtingaanwijzers aan op de diodes?
Zou u mij dan ook kunnen uitleggen hoe het werkt?
Nogmaals bedankt,
Coos
Alvast bedankt voor de moeite, maar ik heb een vraag: sluit ik de twee +draden van de richtingaanwijzers aan op de diodes?
Zou u mij dan ook kunnen uitleggen hoe het werkt?
Nogmaals bedankt,
Coos
-
Coos van der Have
schakeling geprobeerd
Hallo,
Ik ben aan de hand van het schema begonnen op een experimenteerbordje dit te bouwen. Zodra er spanning op gezet wordt gaat het ledje branden en het maakt niet uit of de basis van de transistor contact maakt.
Wie helpt mij uit de brand???
Is het misschien toch makkelijker om een AND Ic te proberen, welke moet ik dan hebben en hoe sluit ik dit aan????
Ik hoop op een antwoord.
Groetjes Coos
Ik ben aan de hand van het schema begonnen op een experimenteerbordje dit te bouwen. Zodra er spanning op gezet wordt gaat het ledje branden en het maakt niet uit of de basis van de transistor contact maakt.
Wie helpt mij uit de brand???
Is het misschien toch makkelijker om een AND Ic te proberen, welke moet ik dan hebben en hoe sluit ik dit aan????
Ik hoop op een antwoord.
Groetjes Coos