Hallo,
Heb monofase aansluiting en heb een kookplaat gekocht van 7200W.
Om niet met zo'n gigantisch dikke stijve kabels te moeten werken wil ik 2 zekeringen gebruiken en 2 kabels trekken naar de kookplaat. Daarbij heb ik volgende vragen:
- Volstaat het dan om 2 keer af te zekeren met 25A en 2 keer 3G4 te leggen?
- Moet ik beide zekeringen aan elkaar bevestigen zodat ze altijd zeker beide tegelijk afspringen indien nodig?
- Moet ik (zie aansluittekening in bijlage) geval 2 gebruiken om aan te sluiten? Wat is eigenlijk het verschil tussen geval 2 en geval 3?
Bedankt.
Steven
Kookplaat aansluiten
Kookplaat aansluiten
- Bijlagen
-
- Kookplaat.JPG (33.99 KiB) 3615 keer bekeken
Het eerste plaatje is voor landen als belgie daar mag je zwaarder dan 16 amp afzekeren .
Het tweede plaatje vind ik zelf een beetje onzin om de 2 nullen aan elkaar te leggen .
Ik zou het volgens het 3e plaatje aansluiten met een kookautomaat 2x16amp . ( deze zitten gekoppeld = verplicht)
Bij de betere elektrozaken kun je vijfmaal 2.5q kabel halen .
Niet gaan knoeien met 2 losse kabels.
Bij de meeste kookplaten (zeker de inductie) heb je 2 helfden 2x 230v.
Als je het goed wil doen moet je fase en nul van de automaat af ook bij je perilex bij elkaar houden zodat je niet kruist .
Zo doe je het goed .
Het tweede plaatje vind ik zelf een beetje onzin om de 2 nullen aan elkaar te leggen .
Ik zou het volgens het 3e plaatje aansluiten met een kookautomaat 2x16amp . ( deze zitten gekoppeld = verplicht)
Bij de betere elektrozaken kun je vijfmaal 2.5q kabel halen .
Niet gaan knoeien met 2 losse kabels.
Bij de meeste kookplaten (zeker de inductie) heb je 2 helfden 2x 230v.
Als je het goed wil doen moet je fase en nul van de automaat af ook bij je perilex bij elkaar houden zodat je niet kruist .
Zo doe je het goed .