MP3 decoder/DAC/Amp

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Plaats reactie
Tempusje

MP3 decoder/DAC/Amp

Bericht door Tempusje »

Beste iedereen,
Ik ga binnenkort (waarschijnlijk komende week) een aantal exemplaren van de VS1001 chip van de firma VLSI bestellen. Dit is een makkelijk te gebruiken MP3 decoder chip met ingebouwde DAC en uitgangsversterker, die onder andere is gebruikt in bijna elke YAMPP. (www.yampp.com) Je stuurt er dus een MP3 datastroom in en krijgt er een kant en klaar audiosignaal uit. De digitale interface is een SPI (Serial Perepheral Interface), synchrone (dus geklokte) seriele interface die op iig bijna alle Atmel controllers is ingebakken, en voor zover ik weet ook in de uitgebreidere PIC's.
Omdat ik deze chips via mijn werk direct bij de fabriek kan bestellen komen ze een stuk goedkoper uit dan wanneer je ze bij een handelaar zou bestellen. Ter vergelijking: De enige winkel die ik tot nu toe heb gevonden die ze verkoopt vraagt ?25,- per stuk + verzendkosten.
Bij het aantal dat ik er nu bestel komen ze (met de huidige ?/$ koers) op ?17 per stuk. Bij grotere aantallen kan die nog minder worden.Hier komt nog een klein bedrag (minder dan ?1) aan verzendkosten bij.
Als je geinteresseerd bent, post dan even een reply met je mail adres en ik neem contact met je op.

MVG,
Tempus

Datasheet:
http://www.vlsi.fi/datasheets/vs1001.pdf
Pee_Luykx

Bericht door Pee_Luykx »

Heb je een schakeling voor deze mp3 speler? kun je de link eventueel erop zetten? Wil zelf ook wel een mp3 speler maken maar ik zou niet goed weten hoe. thnx :D
Tempusje

Schema

Bericht door Tempusje »

Zoals ik in het eerste stukje al vermeldde,
zie www.yampp.com
Computers zijn er om problemen op te lossen die je zonder computers niet hebt.
janvanbree2
Contacteer:

Bericht door janvanbree2 »

Klinkt interessant. Heb helaas voorlopig geen tijd om er iets mee te maken...
ALE - Light & Sound - Sales & Rental - www.alelight.nl : Elektronica webshop in aanbouw!
Plaats reactie