De tafel is van zichzelf in het audio pad netjes stil - ook op de scoop - en vertoond geen brom, ruis of laat andere gebreken zien.
-
De tafel is voorzien van een zg. meterbrug met daarin een PFL speakertje en een LED PPM meter.
Deze meter vertoond een vreemd gedrag na aanzetten van de tafel - op het linker kanaal blijven er een aantal led's continu branden. Het rechterkanaal werkt wel volledig zoals het hoort.
-
Ik ben zelf op zoek geweest naar de oorzaak van dit euvel, maar kom niet veel verder en kan de oorzaak niet vinden.
Wat heb ik intussen zelf uitgezocht met de "losse" onderdelen op de print:
- Ik heb alle chips die de ledbar aansturen gewisseld van plek - geen verschil
- Ik heb de Elco's 47 uF/50 Volt van ieder kanaal los gesoldeerd en gestest - deze testen netjes
- ik heb de Elco's van plaats gewisseld - geen verschil.
- Ik heb een soldeer oogje ontdekt bij een transistor wat los was door eerder soldeerwerk door iemand - dit hersteld - geen verschil.
- De complete meterbrug uitgeprobeerd op een andere S130 tafel in mijn studio - met precies hetzelfde resultaat
- Het zit dus duidelijk in de meter zelf.
-
Zie hiervoor de bijlage op Youtube hoe na aanzetten van de tafel de meter reageert:
https://youtu.be/LlXhUAadwJA
-
Ik heb alle schema's voorhanden maar wil vragen naar ideeën van jullie kant waar ik nog verder naar kan zoeken ???
Alvast dank daarvoor ...