Geheugencel
-
IronChimera
Geheugencel
Hallo,
Ik ben op zoek naar een geheugencel zoals je die ook op het systeembord van natuurkunde hebt. Ik wil dat als je op de ene pin een signaal geeft dat ie een hoge output heeft/blijft hebben, en als je dan op de andere pin een hoog signaal zet, dat ie dan reset. Is zoiets kant en klaar te koop, of moet je dat zelf bouwen?
Groeten Bart
Ik ben op zoek naar een geheugencel zoals je die ook op het systeembord van natuurkunde hebt. Ik wil dat als je op de ene pin een signaal geeft dat ie een hoge output heeft/blijft hebben, en als je dan op de andere pin een hoog signaal zet, dat ie dan reset. Is zoiets kant en klaar te koop, of moet je dat zelf bouwen?
Groeten Bart
-
Mat Janssen
- Moderator

Ik ken die dingen niet, komt misschien dat ik al heel lang van school af ben. In "mijn" tijd deden ze nog alles met een krijtje.
Als je mij precies verteld hoe het werkt en eventueel een fotootje bij doet kan ik wel wat verzinnen.
En die dingen zijn natuurlijk altijd ergens te koop. Alleen waar?? Zoeken maar.
Als je mij precies verteld hoe het werkt en eventueel een fotootje bij doet kan ik wel wat verzinnen.
En die dingen zijn natuurlijk altijd ergens te koop. Alleen waar?? Zoeken maar.
signature ruimte te huur 
Verhuurd
Verhuurd
-
IronChimera
het werkt zo:
als je op de ene pin een hoog signaal zet, onthoud de ic(of zoiets dan) dat hoge signaal, en zal er dus ook een hoog signaal op de output zijn. Als je op de andere pin een hoog signaal zet, dan reset je de ic, en zal de output dus laag zijn. Dat is de hele werking van de ic
Groeten Bart
als je op de ene pin een hoog signaal zet, onthoud de ic(of zoiets dan) dat hoge signaal, en zal er dus ook een hoog signaal op de output zijn. Als je op de andere pin een hoog signaal zet, dan reset je de ic, en zal de output dus laag zijn. Dat is de hele werking van de ic
Groeten Bart
-
Mat Janssen
- Moderator

-
IronChimera
waar?
Ik ben er eerlijk gezegt ook naar op zoek en ik had het nummer reeds gevonden. (nieuw op forum, vandaar nu pas reactie:P) Maargoed, ik kan dit ictje niet vinden bij conrad.. Heeft iemand een goede zaak waar hij wel verkocht wordt?
bedankt
oehTie
bedankt
oehTie
There are 10 kinds of people:
- Those who understand binary.
- Those who don't.
- Those who don't.
-
Mat Janssen
- Moderator

- deejayke
- Contacteer:
dit kan je natuurlijk ook in elkaar steken met 2 NEN-poorten.
grtzzzzzzzzzzzz
grtzzzzzzzzzzzz
Een spoel is als een vrouw, altijd tegen werken!
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom
new >> www.ffxs.nl/DIY-elektro
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom
op zich wel jah maar ik ben nog nergens een site tegengekomen waar je verwerkers kan krijgen... tenzij het er 4 tegelijk in 1 chip zijn. Dan kan je net zo goed een geheugen ic-tje kopen. zitten die NEN poorten zelfs al goed aan elkaar gesoldeerd.
There are 10 kinds of people:
- Those who don't.
- Those who don't.
- deejayke
- Contacteer:
twas maar ff ter info dat ik dat postte
je vindt namelijk sneller basispoorten dan andere ic's
grtzzzzz
Een spoel is als een vrouw, altijd tegen werken!
-
Roelof Ymker