vraagje ivm modelbouw
vraagje ivm modelbouw
Ik denk niet dat het echt thuishoort op dit forum maar ik hoop dat hier wel leden zijn die zich bezig houden met modelbouwen. Ik heb een motortje die ik onder water zou willen gebruiken. (duikbootje) maar hoe kan ik ervoor zorgen dat het water niet via het gaatje waar de as van de motor doorkomt naar binnen gaat lekken.
mvg,
péé
mvg,
péé
-
the waiter
- Contacteer:
Misschien de motor zelf helemaal waterdicht inpakken en op de as een magneetje dat gaat draaien, buiten de "verpakking" ook een magneetje, tegen het magneetje op de as, als de moter gaat draaien draait het magneetje op de as en het magneetje buiten de 'verpakking' zal dan wel mee gaan draaien lijkt me.
-
Mat Janssen
- Moderator

Meestal nemen ze een motortje met een hele lange as.
Over die as is een pijpje geschoven.
As en pijpge gaan onder een hoek de boot uit.
Pijpje wordt waterdicht gekit aan de bootromp.
Motortje wordt boven de waterspiegel geplaatst.
Wanneer de boot in het water gaat zal er water in het pijpje stromen maar niet hoger dan de water spiegel.(communicerende vaten)
Nu lekt het niet. Motortje blijft droog en kan gewoon draaien.
Wanneer de boot in het water gaat zal er water in het pijpje stromen maar niet hoger dan de water spiegel.(communicerende vaten)
signature ruimte te huur 
Verhuurd
Verhuurd
-
the waiter
- Contacteer:
-
Mat Janssen
- Moderator

- deejayke
- Contacteer:
klopt volledig... zien we toevallig net bij fysicamat janssen schreef:Meestal nemen ze een motortje met een hele lange as.
grtzzz
- Bijlagen
-
- duikboot.GIF (1.76 KiB) 7668 keer bekeken
Een spoel is als een vrouw, altijd tegen werken!
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom
new >> www.ffxs.nl/DIY-elektro
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom
new >> www.ffxs.nl/DIY-elektro
bij een echt schip wordt dit probleem opgelost door een (of meerdere) afdichtringen van een soort touw.
dit touw wordt permanent in vet gedrenkt ( meestal door een wartel op een vetpot aan te draaien).
het vet heeft zowel een smerende als een afdichtende werking
ik denk niet dat dit zal werken op de kleine schaal waarop jij het wilt gebruiken.
probeer eens een lange (gelagerde) schroefas aan beide kanten afgedicht met een rubber ring en daartussen vet spuiten.
dit touw wordt permanent in vet gedrenkt ( meestal door een wartel op een vetpot aan te draaien).
het vet heeft zowel een smerende als een afdichtende werking
ik denk niet dat dit zal werken op de kleine schaal waarop jij het wilt gebruiken.
probeer eens een lange (gelagerde) schroefas aan beide kanten afgedicht met een rubber ring en daartussen vet spuiten.