Als je in onderstaande schema thyristors in de massa zet ben je klaar.
Het nadeel van onderstaande schema is dat alle stroom door de triac loopt en dat kan bij bobines oplopen tot enige 10tallen Ampere.
Je kanc de eventuele aansturing van onze CDI overnemen als je een optische/hall sensor wilt gebruiken
Hierbij vervang je de TL111 (oid) voor de opnemer.
Afijn het is het onderste schema van Helmich.
Aangepast schema http://www.test.gompy.net/schemazonderk ... tels_a.jpg
"laag"spanningsverdeler
-
Mat Janssen
- Moderator

De thyristor die aan de beurt is zal dan wel even voor en tot en met de tijd dat de vonk moet komen wel aangestuurd moeten worden anders zal er geen vonk komen omdat er eigenlijk geen spanning (en stroom) is als er geen vonk wordt gegeven.
Een thyristor gaat en blijft alleen in geleiding als er een stroom door loopt.
Een thyristor gaat en blijft alleen in geleiding als er een stroom door loopt.
signature ruimte te huur 
Verhuurd
Verhuurd
Hallo tezamen...@cdi-man: zou je je resultaten hier willen posten. Het is, zoals ik al zei, een interessant projectje
-
Mat Janssen
- Moderator

-
Gompy
Helaas voor mij, maar mijn provider is falliet (Telebyte)
Dit houdt ook in dat mijn server offline is en eventue;e plaatjes niet meer te zien zijn.
Ik hoop met mijn nieuwe provider snel tot een oplossing te komen, hoewel het waarschijnlijk wel een paar weekjes zal gaan duren.
Het is zo moeilijk opzeggen bij een provider die er niet meer is......hierdoor blijft de DSL-lijn bezet en kan de nieuwe provider niet zijn signaal op de lijn zetten.
Dit houdt ook in dat mijn server offline is en eventue;e plaatjes niet meer te zien zijn.
Ik hoop met mijn nieuwe provider snel tot een oplossing te komen, hoewel het waarschijnlijk wel een paar weekjes zal gaan duren.
Het is zo moeilijk opzeggen bij een provider die er niet meer is......hierdoor blijft de DSL-lijn bezet en kan de nieuwe provider niet zijn signaal op de lijn zetten.