dmx bouwen ?
-
Mat Janssen
- Moderator

- deejayke
- Contacteer:
ik had fotos beloofd en jah hier is er al eentje van mn ontvanger
alleen moet de pic der nog in
daar kan ik niet zo simpel aan graken maarjah... 
- Bijlagen
-
- dmxdimmer.jpg (7.02 KiB) 31231 keer bekeken
Een spoel is als een vrouw, altijd tegen werken!
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom
new >> www.ffxs.nl/DIY-elektro
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom
code
Hallo,
Ik heb me net aangemeld, omdat ik in mijn zoektocht naar een DMX-aansturing hier ben beland.
Ik zou ook graag de code willen hebben voor de PIC (transmitter vooral).
Nog veel blijer word ik van iets VEEL simpelers. Ik heb hier een 16F876 op een breadboard zitten, met een 65176 ernaast. De laatste zit aangesloten op de TX van de 16F876. Nou probeer ik al een hele tijd om simpelweg 0xFF op DMX kanaal 1 en 2 te krijgen, maar op de een of andere manier zie ik iets over het hoofd!! Ik heb helaas geen goeie scoop, dus ik kan niet zien wat er daadwerkelijk over de DMX-lijn gaat. Ik weet alleen dat er IETS overheen gaat (door 2 ledjes in m'n terminator).
Mijn vraag: kan iemand mij helpen aan een asm-file voor de 16F876, die gewoon een hard-coded waarde op kanaal 1 en 2 kan zetten? Dan kan ik kijken of dat wel werkt (en wat ik fout doe) en ga ik later zelf wel uitbreiden (vind ik leuk)...
Het is voorlopig ook alleen voor een 2-kanaals DMX-stroboscoop (speed+intensity), dus het hoeft niet veel te kunnen.
HARTSTIKKE BEDANKT!!
Ik heb me net aangemeld, omdat ik in mijn zoektocht naar een DMX-aansturing hier ben beland.
Ik zou ook graag de code willen hebben voor de PIC (transmitter vooral).
Nog veel blijer word ik van iets VEEL simpelers. Ik heb hier een 16F876 op een breadboard zitten, met een 65176 ernaast. De laatste zit aangesloten op de TX van de 16F876. Nou probeer ik al een hele tijd om simpelweg 0xFF op DMX kanaal 1 en 2 te krijgen, maar op de een of andere manier zie ik iets over het hoofd!! Ik heb helaas geen goeie scoop, dus ik kan niet zien wat er daadwerkelijk over de DMX-lijn gaat. Ik weet alleen dat er IETS overheen gaat (door 2 ledjes in m'n terminator).
Mijn vraag: kan iemand mij helpen aan een asm-file voor de 16F876, die gewoon een hard-coded waarde op kanaal 1 en 2 kan zetten? Dan kan ik kijken of dat wel werkt (en wat ik fout doe) en ga ik later zelf wel uitbreiden (vind ik leuk)...
Het is voorlopig ook alleen voor een 2-kanaals DMX-stroboscoop (speed+intensity), dus het hoeft niet veel te kunnen.
HARTSTIKKE BEDANKT!!
Hey!
Ik had een vraagje over de effectjes die op de transmitter zitten!
Welke effecten zijn dat juist? Op welke kanalen werken die effecten?
Op alle kanalen of enkel op 4 kanalen? Ik zou dit willen kunnen instellen de ene keer op de eerste 4 kanalen, de andere keer op de eerste 8 kanalen via een schakelaar, is dat mogelijk? is het ook mogelijk de snelheid te regelen van de effectjes?
Bedankt!
Valentijn.
Ik had een vraagje over de effectjes die op de transmitter zitten!
Welke effecten zijn dat juist? Op welke kanalen werken die effecten?
Op alle kanalen of enkel op 4 kanalen? Ik zou dit willen kunnen instellen de ene keer op de eerste 4 kanalen, de andere keer op de eerste 8 kanalen via een schakelaar, is dat mogelijk? is het ook mogelijk de snelheid te regelen van de effectjes?
Bedankt!
Valentijn.
-
Mat Janssen
- Moderator

In deze transmitter zitten 28 potmeters die van 0 tot 255 kunnen.
4 analoge ingangen die dat signaal vertalen van 0 tot 255. (b.v. muziek of spraak) en 8 schakelaars die een 1 of een 0 wegzenden.
Tevens is er een mogelijkheid om een 8 tal effecten te kiezen die dan een bepaalde cyclus afloopt of de eerst 8 kanalen.
4 analoge ingangen die dat signaal vertalen van 0 tot 255. (b.v. muziek of spraak) en 8 schakelaars die een 1 of een 0 wegzenden.
Tevens is er een mogelijkheid om een 8 tal effecten te kiezen die dan een bepaalde cyclus afloopt of de eerst 8 kanalen.
signature ruimte te huur 
Verhuurd
Verhuurd
-
Mat Janssen
- Moderator

hallo,
ik heb hier weer een vraagje en ik hoop dat dit mogelijk is.
ik zou namelijk op de eerste 8 kanalen (op de eerste HEF 4051), parallel met de faders en de flashtoetsen, een programmeerbare chaser willen zetten. die zou het volgende moeten doen:
met de faders stel je een eerste stand in, je drukt op een knop en de stand wordt onthouden, je stelt een tweede stand in en slaat die weer op, enz. Dan kunnen de standen achtereenvolgens worden doorlopen (chaser) aan de hand van een puls (indien mogelijk zowel regelbare puls als beat van muziek). de chaser moet ook een keuzeknop hebben om voorgeprogrammeerde programma's te kiezen.
ik hoop dat ik wat duidelijk ben, en vooral dat jullie mij hierbij kunnen helpen om dit mogelijk te maken.
Dank je!
Valentijn.
ik heb hier weer een vraagje en ik hoop dat dit mogelijk is.
ik zou namelijk op de eerste 8 kanalen (op de eerste HEF 4051), parallel met de faders en de flashtoetsen, een programmeerbare chaser willen zetten. die zou het volgende moeten doen:
met de faders stel je een eerste stand in, je drukt op een knop en de stand wordt onthouden, je stelt een tweede stand in en slaat die weer op, enz. Dan kunnen de standen achtereenvolgens worden doorlopen (chaser) aan de hand van een puls (indien mogelijk zowel regelbare puls als beat van muziek). de chaser moet ook een keuzeknop hebben om voorgeprogrammeerde programma's te kiezen.
ik hoop dat ik wat duidelijk ben, en vooral dat jullie mij hierbij kunnen helpen om dit mogelijk te maken.
Dank je!
Valentijn.
- deejayke
- Contacteer:
beste mat, er doet mij weer een probleempje voor met de hardware, ik heb ad5304 te kort en ik kan daar niet meer aan geraken en ik zou willen weten of deze vervangbaar zijn door een andere soort? grtzzzz
-
Mat Janssen
- Moderator

- deejayke
- Contacteer:
die zijn blijkbaar allemaal niet te verkrijgen bij RATO

edit:
volgende dac's kan ik wel verkrijgen:
DAC0808LCN
DAC0831LCN
DAC0832LCN
DAC0839CCN
DAC08CDP
DAC08CP
DAC08EN
DAC08EP
grtzzzzzzzzzzzzzzz
edit:
volgende dac's kan ik wel verkrijgen:
DAC0808LCN
DAC0831LCN
DAC0832LCN
DAC0839CCN
DAC08CDP
DAC08CP
DAC08EN
DAC08EP
grtzzzzzzzzzzzzzzz
-
Mat Janssen
- Moderator

Hallo Deejayke,
De DAC's die jij opnoemt zijn allemaal enkele 8 bit parallel dac's.
Als jij die wil gebruiken dan kan ik het schema wel hiervoor aanpassen.
Maar ik kan ook nog wat anders maken met 8 maal pwm en dan een laagdoorlaat filter om de rimpel er af te halen.
Dan kun je tot 8 analoge signalen uit. Ik hoor het wel.
De DAC's die jij opnoemt zijn allemaal enkele 8 bit parallel dac's.
Als jij die wil gebruiken dan kan ik het schema wel hiervoor aanpassen.
Maar ik kan ook nog wat anders maken met 8 maal pwm en dan een laagdoorlaat filter om de rimpel er af te halen.
Dan kun je tot 8 analoge signalen uit. Ik hoor het wel.
signature ruimte te huur 
Verhuurd
Verhuurd
- deejayke
- Contacteer:
maakt niet uit
wat jy het beste/makkelijkste vindt
grtzzz
-
Mat Janssen
- Moderator

-
Mat Janssen
- Moderator

- deejayke
- Contacteer:
deze zijn ook allemaal niet verkrijgbaar by rato
wordt bliojkbaar nog heel lastig
grtzzz
-
Mat Janssen
- Moderator

- deejayke
- Contacteer:
ik wil niet alleen rato onderdelen, maar het grootste probleem is eigenlijk dat de kleine elektrowinkels alleen maar van die basiscomponenten hebben hier :s en rato is de enige grotere elektrowinkel in de buurt
op volgende link kan je de site van rato bezien en de databank van rato downloade http://www.rato.be/nl/index_nl.html
grtzzzzzzzzz
grtzzzzzzzzz
-
Mat Janssen
- Moderator

- deejayke
- Contacteer:
fameuze prijs maar swat, voor mij perfect
grtzzzzzzzzzzz
-
Mat Janssen
- Moderator

hallo
op maandag 7 februari heb ik een vraag gepost,
ik heb hier nog geen reactie op gekregen
mss werd ze over het hoofd gezien,
mss is mijn vraag niet direct mogelijk,
mss was ik onduidelijk.
ik zou graag zo snel mogelijk reactie kiezen, zodat indien het niet mogelijk is ik op zoek kan gaan naar een andere oplossing.
Dank bij voorbaat.
Valentijn.
op maandag 7 februari heb ik een vraag gepost,
ik heb hier nog geen reactie op gekregen
mss werd ze over het hoofd gezien,
mss is mijn vraag niet direct mogelijk,
mss was ik onduidelijk.
ik zou graag zo snel mogelijk reactie kiezen, zodat indien het niet mogelijk is ik op zoek kan gaan naar een andere oplossing.
Dank bij voorbaat.
Valentijn.
-
Mat Janssen
- Moderator

Heb ik inderdaad over het hoofd gezien. Het is duidelijk wat je bedoeld. Het is ook mogelijk. Maar dan moet ik deze functie nog wel een keertje erin programmeren.
Wanneer je daar haast me hebt moet je dat dan maar zelf doen. Ik zit op dit moment best vol. En om die functie erin te zetten moet ik dat ook gaan bouwen om dat te testen.
Wanneer je daar haast me hebt moet je dat dan maar zelf doen. Ik zit op dit moment best vol. En om die functie erin te zetten moet ik dat ook gaan bouwen om dat te testen.
signature ruimte te huur 
Verhuurd
Verhuurd