ik heb een vraag ik heb 2 ic's pf schakelingen nodig die van
> 50 mV -> 5 volt maken
> 100Mv -> 5 volt maken
maar als de spanning die vergroot moet worden kleiner word dat de spanning aan de andere kant met de zelfde verhouding zakt
zou iemand mij daar mee kunnen helpen
100x versterking en 50x versterking
100x versterking en 50x versterking
-
Mat Janssen
- Moderator

Dat is inderdaad een normale versterker. Ik hoop alleen dat je 100 milivolt bedoeld i.p.v. 100 Megavolt. Die laatste spanning zul je wel niet hebben, en aan de titel te zien is dat 100mV.
Als het gelijkspanning is wat je gaat versterken dan kun je dit doen door een enkelvoudige voedingsspanning te nemen anders moet je naar een symetrische dubbele voeding toe. Ik moet allen nog van je weten hoe hoog de maximale en minimale uitgangsspanning gaat worden. Je kunt ook het ingangs bereik opgeven dan reken ik dat zlef wel uit.
Als het gelijkspanning is wat je gaat versterken dan kun je dit doen door een enkelvoudige voedingsspanning te nemen anders moet je naar een symetrische dubbele voeding toe. Ik moet allen nog van je weten hoe hoog de maximale en minimale uitgangsspanning gaat worden. Je kunt ook het ingangs bereik opgeven dan reken ik dat zlef wel uit.
signature ruimte te huur 
Verhuurd
Verhuurd
het zijn 2 meters (voltmeters die ik als ampere meters wil gebruiken) de shunts zijn 50 en 100 milivolt en dan wil ik op allebei de meters kunnen zien wat ik laad tot 50 ampere en met die van 100mV moet hij tot 2 aan ik kan de comma op de display verplaatsen en de minimale waarde moet zo klein mogelijk zijn
het is gelijkspanning
ik hoop dat dit voldoende informatie is
het is gelijkspanning
ik hoop dat dit voldoende informatie is
-
Mat Janssen
- Moderator

-
Mat Janssen
- Moderator

-
Mat Janssen
- Moderator

Om 20 K te krijgen zet je een weerstand van 22K parallel met 220K. Dan krijg je precies 20K.
En bij die 100K doe je aleen maar een weerstand van 100K nemen en verder niks. Anders had ik dat wel verteld. Want 100/1 = 100 .
Toch moet ik ook nog reageren op jouw kreet 2 weerstanden van 100K parallel = 200K, dat is nl fout. 2 weerstanden van 100K parallel geeft een vervangingswaarde van 50K. 2 weerstanden van 100K in serie dat geeft als vervangingswaarde 200K.
En bij die 100K doe je aleen maar een weerstand van 100K nemen en verder niks. Anders had ik dat wel verteld. Want 100/1 = 100 .
Toch moet ik ook nog reageren op jouw kreet 2 weerstanden van 100K parallel = 200K, dat is nl fout. 2 weerstanden van 100K parallel geeft een vervangingswaarde van 50K. 2 weerstanden van 100K in serie dat geeft als vervangingswaarde 200K.
signature ruimte te huur 
Verhuurd
Verhuurd