Kheb bij mij thuis een goedkope strobe staan en sinds ik die hebt staat er stroom op de lamp raar maar waar (telkens als ik een ander kleur kap erinzit raak ik geëlektrocuteerd heb al eens aan mijn leraar gevraagd (kdoe elektriciteit en elektronica ) die weet het nie
Als je de netstekker omdraaid in het stopcontakt, is het dan weg?
Zo ja, dan is dat ding niet veilig en laar hem dan maat zo spoedig mogelijk verdwijnen.
als je e niet vanaf wil de behuizing vanbinnen voorzien van een elektrisch isolerend en hittebestendig materiaal. en zien dat er nergens een contact gemaakt kan worden met de behuizing.
als je de kap vervangt trek dan eerst de stekker uit, de kans op schokken is dan al veel kleiner
groenten
Een spoel is als een vrouw, altijd tegen werken!
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom
new >> www.ffxs.nl/DIY-elektro
Je kunt krimpgène -of hoe je het noemt..- gebruiken (van dat zacht buisachtig materiaal) om de verbindingen van het component te beschermen. Mss plaklint ook goed als je geen krimpgène hebt
Als je niet weet waar je mee bezig bent kun je er beter vanaf blijven en niets wijzigen!
Zoals reeds gemeld: altijd eerst de stekker er uit voordat je wat aan het apparaat doet!
En geef eens antwoord op de eerder gestelde vraag: is het apparaat geaard? En is dat origineel? GvH-E
ik was ook net aan aarding aan het denken...
maak gewoon ergens een draad vast op de behuizing en zorg dat de draad ook geaard word of via het stopcontact (doe ik altijd)
groetenJB
Bijlagen
aarding in stopcontact
aarding in stopcontact.jepg.JPG (8.66 KiB) 12834 keer bekeken
Dat is absoluut niet de juiste werkwijze!
Koop of maak een 3 aderig netsnoer met de juiste stekker en monteer dat op de juiste manier! Dit is fout en getuigd niet van vakmanschap...!
Of het apparaat wegbrengen naar een reparatiebedrijf.
Als je dat hebt gedaan is het probleem opgelost. Succes. GvH-E