thx
hoe moet ik een compactflash harde schijf verbinden??
-
aceopspadeshearts
hoe moet ik een compactflash harde schijf verbinden??
ik heb een oude mp3 speler (creative zen) en ik heb de harde schijf er uitgehaald, nu wil ik hem verbinden met mijn computer om de data er af te kunnen halen, er is echter een probleem => er zit geen port op van wat dan ook => alleen een uitgang met 2 rijen van 25 gaatjes (met een stukje met twee rijen met 25 stekeltjes op die er in passen) en ik zou dit willen verbinden met een usb kabel maar ik weet niet goed hoe?
iemand suggesties??
thx
thx
- Bijlagen
-
- bovenaanzicht van de schijf
- bovenaanzicht harde schijf.jpg (225.05 KiB) 3893 keer bekeken
-
- zijaanzicht van de schijf
- hardeschijf zijaanzicht.jpg (225.05 KiB) 3893 keer bekeken
-
- de schijf met de stekkertjes half in de gaatjes geduwd
- hardeschijfmetstekkertjes in.jpg (225.05 KiB) 3893 keer bekeken
-
- de naam van de schijf
- naam hardeschijf.jpg (225.05 KiB) 3893 keer bekeken
- Stynus
- Site Admin

- Contacteer:
Volgens mij (en pascal :p) is het een CF kaart.
Die zou je aan een IDE connector kunnen hangen in je pc met een verloopprintje.
Die zou je aan een IDE connector kunnen hangen in je pc met een verloopprintje.
Laatst gewijzigd door Stynus op do 13 sep 2007, 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
T ziet er toch echt uit als een CF harddrive. Je moet alleen even weten of je een oude generatie hebt of een nieuwe, Hang hem eens in een camera of in een kaartlezer. Als hij hem herkent dan heb je mazzel en anders krijg je er geen data af.
/edit
Oja, SD kaarten kun je niet aan de ide poorten hangen, dat gaat enkel met cf kaarten.
/edit
Oja, SD kaarten kun je niet aan de ide poorten hangen, dat gaat enkel met cf kaarten.
hoi hoi waarom kun je geen sd kaart aan de ide hangen?pe5ocb schreef:T ziet er toch echt uit als een CF harddrive. Je moet alleen even weten of je een oude generatie hebt of een nieuwe, Hang hem eens in een camera of in een kaartlezer. Als hij hem herkent dan heb je mazzel en anders krijg je er geen data af.
/edit
http://www.addonics.com/products/flash_ ... didesd.asp
groetjes mike
Zie wat er op die print zit, een controller. Een cf-kaart heeft een ide interface, een sd kaart niet, (Iets serieels is het voor zover ik weet). Daar moet je dus een omzetter voor hebben en dat kost euro's. Natuurlijk kun je hem er in principe wel aanhangen, je kunt ook een ponskaarten lezer aan je ide hangen, als je maar een interface ervoor maakt.