Video Zender

Stel hier al je HF vragen.
Plaats reactie
wouter-l

Video Zender

Bericht door wouter-l »

Hallo,

Inverband met dat ik nieuw ben hier op het forum, stel ik mij even voor.
Ik ben Wouter en komt uit Hengelo. Ik zit nog op de middelbare school en doe het niveau Havo. Mijn hobby's zijn elektronica, muziek (DJ), voetballen, computeren en lol hebben met vrienden.

Maar nu ontopic,

Ik zoek een schema van een zeer zware en goed werkende VHF zender, met video en geluid. Graag zou ik misschien wat uitleg over dit soort zenders willen hebben en hoe ver je kunt komen.

Ik en een vriend van me willen namelijk een soort klein tv stationnetje starten, waar we video producties van ons op willen laten zien, door middel van 2 DVD Spelers en een video mixer.

Hopelijk kan iemand mij helpen, alvast bedankt!

Groetjes,

Wouter

PS. Ik heb een schema van een VHS zender op jullie forum gezien misschien is dit wat ?
Bijlagen
tv-zender-2.gif
tv-zender-2.gif (9.15 KiB) 11646 keer bekeken
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Bericht door Mat Janssen »

INderdaad is dat al wat. Bouw deze maar, en wanneer alles goed werkt en je meer vermogen wil. dan hoeft en nog maar 1 transistor aan het einde bij om het vermogen te vergroten.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
wouter-l

Bericht door wouter-l »

Hoeveel watt levert deze zender dan ? En hoever kan ik daar mee komen als ik de antenne op 7 meter hoogte plaats ?
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Bericht door Mat Janssen »

Op dit moment zo een 1,5 watt. Hoever is niks over te zeggen, want dat ligt aan de omgeving. In open veld vele kilometers, ingeblikt tussen metalen muren enz. misschien wel 5 meter.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
dj jens
Contacteer:

Bericht door dj jens »

kan je dat dan met schotel ontvangen?? want denk niet dat je dit via de coax binnen kan krijgen :P
wouter-l

Bericht door wouter-l »

Als het goed is kan je dit met een TV Antenne ontvangen. Systeem wat wij hebben is een splitter in de kabel ingang van de tv gestopt en daarop de kabel gedaan en de antenne. Als het goed is werkt dit.
Flupke

Bericht door Flupke »

wouter-l schreef:Als het goed is kan je dit met een TV Antenne ontvangen. Systeem wat wij hebben is een splitter in de kabel ingang van de tv gestopt en daarop de kabel gedaan en de antenne. Als het goed is werkt dit.
Dus als je buur dit heeft kan je gratis Tv kijken :-)
wouter-l

Bericht door wouter-l »

Als ware wel, maar het blijft illegaal. Maar je wordt minder snel gepakt dan met een fm zender. En je moet natuurlijk een zware zender hebben.
Flupke

Bericht door Flupke »

tja met tv kabel is er niet veel te knoeien...

Ik vraag me al jaren af wat ze er eigenlijk komen tussen zetten als ze dat komen aansluiten.
Ik gok gewoon een LC filter maar ik durf er niet aan te komen nu het nog werkt.
Gompy

Bericht door Gompy »

Ik zou er maar 3x over nadenken voordat je gaat zenden.
Wanneer je gapakt wordt, dan wordt je veroordeelt als *landverrader* door de economische politierechter, want zo is nu eenmaal de wetgeving bij illegale zenders.
Ook het boetebedrag is enorm hoog voor dit soort vergrijpen......10.000 euro en meer is normaal.
Denk ook niet dat je minder snel te pakken bent dan een fm-piraat eerder sneller omdat er minder tv-zenders zijn dan fm-zenders, binnen 2 minuten weet de RCD (heet tegenwoordig anders) waar je zit.
Dit is geen uit de duim gezogen verhaal, ben zelf door de *witte muizen* uit de lucht gehaald met een 10 Watt tv-zender, heb een veroordeling die mijn leven blijft staan en zo'n 6000 gulden armer geworden door mijn *hobby*.
Plaats reactie