Hi,
Ik heb een alarm in de camper die op 220v werkt, als backup is er een kleine batterij van 12V, maar na twee dagen is die leeg.
Nu heb ik een grote autobatterij van de camper, mag ik deze parallel op de kleine batterij aansluiten, zal wel een diode plaatsen met sper naar de grote batt, deze is als de 220v netvoeding aangekoppeld is, deze de kleine batterij oplaad.
Mad ik dat zo doen ?
Osty.
tweede batterij parallel plaatsen
-
GvH-E
Wanneer de bestaande batterij 12 volt is (een loodaccu of nicad accu???) dan kun je veilig via een diode altijd een veel grotere batterij (loodaccu??) als voeding toepassen.
Wat zijn de capaciteiten in Ah?
Die grotere batterij zal gaan stroom leveren en de voeding overnemen wanneer de spanning van de bestaande back-up batterij onder de c.a. 11,4 volt daalt.
En die spanning is meestal voldoende om de installatie in bedrijf te houden.
Of de batterijen eventueel ook direct parallel mogen worden aangesloten is niet te beoordelen zonder de schema's te kennen.
GvH-E
Wat zijn de capaciteiten in Ah?
Die grotere batterij zal gaan stroom leveren en de voeding overnemen wanneer de spanning van de bestaande back-up batterij onder de c.a. 11,4 volt daalt.
En die spanning is meestal voldoende om de installatie in bedrijf te houden.
Of de batterijen eventueel ook direct parallel mogen worden aangesloten is niet te beoordelen zonder de schema's te kennen.
GvH-E