relais schakeling in de auto

Alle vragen m.b.t. lichteffecten m.b.v. lampen, led's etc.
Plaats reactie
yprgwt

relais schakeling in de auto

Bericht door yprgwt »

Hallo,
In mijn poging om mijn knipperlichten voor om te bouwen tot daglichtlampen, is er iets fout gegaan.
In de Smart waarover ik praat zitten origineel oranje knipper bollen, deze heb ik vervangen voor witte. Of dit nu wel of niet toegestaan is niet de vraag.
Ik heb middels een tweetal relais, op het moment dat het contact van de auto ingeschakeld word, de verlichting branden. Op het moment dat de richtingaanwijzer middels de hendel word gebruikt om richting aan te geven gaat hij knipperen (het relais word bekrachtigd en verbreekt de stroomkring).

het idee werkt, maar de knipper frequentie is te snel. Nu dacht ik het zelfde te doen als bij mijn motor (de knipperlichten zijn vervangen met lampen van een lager wattage) door een hoog vermogens weerstand parallel te schakelen zodat de vereiste weerstand voor het knipperlichtrelais gehaald word. Dit werkte helaas niet bij de relais schakeling; sterker nog met de weerstand parallel geschakeld aan het relais word het relais niet bekrachtigd als hij onder spanning komt.

Heeft dat te maken met de spoel die in het relais zit?
Hoe kan ik dit oplossen? De originele lamp die er zat was een 21 watt lamp en als ik m doormeet heeft hij een weerstand van (volgens mijn multimeter) 0,8 ohm; als ik het relais door meet heeft deze een weerstand van 80,2 ohm.

Frank
Plaats reactie