led achterlichtunit
-
Mat Janssen
- Moderator

Volgens mijn bescheiden mening heeft dit schema alle kans van slagen...Mat Janssen schreef:Hier een schema die de rest uirdoet wanneer je begint te knipperen, en ongeveer 1 sec. nadar je uitgeknipperd bent gaan de led's weer aan.
![]()
Alleen: worden het achterlicht en het remlicht UITgeschakeld als men één van deze INschakeld! => na 1 seconde gaat alles uit.
De reden is, volgens mij, dat de ingang van de NE aan het knipperlicht-signaal moet,
en niet via de twee diodes aan rem- en achterlicht.
Wat denken jullie?
Sorry: bullshit!
Ik denk wel iets uit zonder pic...
Laatst gewijzigd door snailbird op ma 7 nov 2005, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
In elke rechten eind ne bocht maken

Die diodes aan de transistoren zijn idd voor de beveiliging (van die transistoren).
Die transistoren schakelen de voedingsspanning af van de (rode) (Stop- en achterlicht) -LEDs, als de (oranje) richtingaanwijzer oplicht die (fysisch) op dezelfde plaats zit. Dus het optisch effect is veel beter, dan wanneer de rode LEDs zouden blijven branden, en de oranje daar doorheen.
Op welke "fiets" wil jij deze monteren?
Die transistoren schakelen de voedingsspanning af van de (rode) (Stop- en achterlicht) -LEDs, als de (oranje) richtingaanwijzer oplicht die (fysisch) op dezelfde plaats zit. Dus het optisch effect is veel beter, dan wanneer de rode LEDs zouden blijven branden, en de oranje daar doorheen.
Op welke "fiets" wil jij deze monteren?
In elke rechten eind ne bocht maken