Fietslamp op dynamo met LED's
Fietslamp op dynamo met LED's
Hallo, na lange tijd niet actief te zijn geweest ben ik er weer even. Ik heb in het verleden een fietslamp gemaakt het daarop 3 aansluitingen voor felle LED's. Daarna begon ik te prutsen met extra draadjes erop solderen voor extra LEDjes maar dat was niet zo netjes. Nu heb ik die printplaat hier nog, maar het schema niet meer. Ik heb het een beetje geprobeerd na te maken op de computer met paint. Nu is mijn vraag, ik zou graag weer zoiets maken, alleen nu met wat meer ledjes. Hoeveel ledjes kan ik op de dynamo aansluiten? Ik zou er het liefste 8 in totaal op aansluiten maar met 6 zou ik ook tevreden zijn. Het gaat om hele felle heldere witte ledjes. Ik weet dat je met alleen dat niet zo veel kunt maar ik heb er de datasheet niet van en ik moet toch andere hebben. Heeft iemand een idee voor een schema hiervoor? Wees niet verlegen met vragen over mijn Paint-creatie, hij is misschien wat onleesbaar.
- Bijlagen
-
- fietslamp schema.JPG (8.55 KiB) 18316 keer bekeken
-
Mat Janssen
- Moderator

-
Mat Janssen
- Moderator

-
Mat Janssen
- Moderator

-
Mat Janssen
- Moderator

Dan zijn dat andere leds geweest dan die ik heb gebruikt om het sommetje te maken.
Ik ben uitgegaan van 2,1 volt per led en 20 mA.
6-4,2 = 1,8 volt over voor de weerstand. 1,8 / 0,02 = 90.
Deze waarde zit niet in de E12 reeks, 82 ohm wel.
Ik weet dus niet wat voor een led er gebruikt werd. dus kan het goed zijn dat die led van jullie een hogere brandspanning heeft en/of meer stroom mag hebben.
Ik ben uitgegaan van 2,1 volt per led en 20 mA.
6-4,2 = 1,8 volt over voor de weerstand. 1,8 / 0,02 = 90.
Deze waarde zit niet in de E12 reeks, 82 ohm wel.
Ik weet dus niet wat voor een led er gebruikt werd. dus kan het goed zijn dat die led van jullie een hogere brandspanning heeft en/of meer stroom mag hebben.
signature ruimte te huur 
Verhuurd
Verhuurd
-
Mat Janssen
- Moderator

-
Mat Janssen
- Moderator