MAX4467 & MAX2606 gezocht

Zoek je iets? Plaats het hier!
Plaats reactie
zeekoe

MAX4467 & MAX2606 gezocht

Bericht door zeekoe »

Hoi

ik wou die fm zender uit de jul/aug elektuur maken, blijkt dat (waarschijnlijk) de twee ic'tjes die er in zitten (MAX4467 & MAX2606) in heel Groningen niet te krijgen zijn.
Weet iemand waar ik die kan krijgen?
Ik ga nog ff de maxim sample request dinges proberen, maar ik heb niet veel hoop...
Laatst gewijzigd door zeekoe op di 19 aug 2003, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
RiPKiP
Contacteer:

Bericht door RiPKiP »

Je zou natuurlijk wat postorder bedrijven kunnen proberen (conrad, kent, farnell, ace-systems,reicheld etc.) en je kunt anders bij Maxim bestellen (of sample'n)

Gelieve je titels wat zakelijker te houden...
zeekoe

Bericht door zeekoe »

edit: titel :)
postorderbedrijven, had ik nog niet aan gedacht...
Tempusje

Maxim IC's

Bericht door Tempusje »

Beste Zeekoe,

Mijn ervaring is dat veel van de (overigens vaak erg bruikbare) MAXIM ic's ook bij de grotere postorderbedrijven (Farnell, Alcom, EBV) erg slecht te krijgen zijn. Getronics is de officiele leverancier van MAXIM in nederland, maar handelt alleen in volle tubes (meestal rond de 40 stuks dus). Als je selchts een enkel exemplaar nodig hebt is het vrijwel altijd het makkelijkst om ze via de sample service op hun site te bestellen. Is geheel gratis, en meestal binnen een week in huis.

Ga naar http://www.maxim-ic.com en gebruik de 'Part No. Search' links boven om je IC'tje te zoeken. Vervolgens krijg je een beknopte pagina met info, en in het veld 'Links to more information' staat een linkje 'request samples'.
Formuliertje invullen, klaar.

Veel succes ermee.
Computers zijn er om problemen op te lossen die je zonder computers niet hebt.
Bennieboy
Contacteer:

Bericht door Bennieboy »

bij de Conrad zijn ze in elk geval wel te bestellen.. daar kan je bijna alles wel bestellen...
GEEN COMMENTAAR
RiPKiP
Contacteer:

Bericht door RiPKiP »

Bennieboy schreef:bij de Conrad zijn ze in elk geval wel te bestellen.. daar kan je bijna alles wel bestellen...
klinkt stom, maar als ik jou was zou ik er liever een knaak voor neerleggen dan dat heel nederland gaat sampelen :?
zeekoe

Bericht door zeekoe »

Bij conrad moest je volgens mij voor vrij veel geld (okee, wat veel geld was toen ik klein was :D ) in 1x bestellen.
Ik ga maar eens in die catalogus kijken denk ik, of de nieuwe bestellen.
Een sample heb ik geprobeerd, ongeveer een week geleden. Ik kreeg dit:
We have received your samples order. Your order number for this request is 222461.

You ordered the following samples:

MAX2606 - 45MHz to 650MHz, Integrated IF VCOs with Differential Output
MAX4467 - Low-Cost, Micropower, SC70/SOT23-8, Microphone Preamplifiers with Complete Shutdown

The order will be shipped to:
(...)
Maar hij isser nog niet.
Ondertussen ook de v7 zender van ripkip zn site geprobeerd, maar ik hoor niet zo veel op de radio dus zal hij wel niet goed werken (is er een manier om makkelijk te kijken wat er aan zenders wel en niet werkt??)
RiPKiP
Contacteer:

Bericht door RiPKiP »

ik gebruik zelf altijd bij dit soort simpele zendertjes een power meter die letterlijk het HF vermogen meet. Hier hangt een VU metertje aan en ik kan precies zien of er een HF signaal uit komt of niet en wanneer ik een aanpassing maak zie ik ook meteen of de meter verder uitslaat of niet enzo erg handig want soms doet hij het wel maar hoor je hem op de radio niet, zit hij net erbuiten ofzo en dan geeft zo'n meter al meer zekerheid
ten tweede kan je een multimeter aan bijvoorbeeld de V7 hangen om het aantal mA te meten (ongeveer 15mA dacht ik) en wanneer je dan met je vinger de spoel aanraakt moet dit veranderen. ik zal even zoeken voor het schema van een simpele pwr meter voor je......ah gevonden: hier

wat die samples betreft gewoon ff gedult hebben ze komen vanzelf :wink:
zeekoe

Bericht door zeekoe »

Ze zijn er!!!!!!!!!!
Ik kreeg ook nog 2 van elk (d8 dat ik maar 1 had besteld)
't zijn wel smdtjes en verrekte klein, dus ik moet een print gaan ontwerpen en op de een of andere manier ge-etst krijgen. Of iets anders verzinnen. Misschien dat ik met school wat kan regelen (morgen eerste les van mn studie elektrotechniek :P )
RiPKiP
Contacteer:

Bericht door RiPKiP »

mooi, als je hem af hebt ben ik benieuwd naar je bevindingen...
alexander

Bericht door alexander »

weet iemand wat de max ingangspanning van deze ic is ?

groeten alex.
Stynus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Stynus »

staat toch duidelijk op de site van maxim:
+2.4V to +5.5V Supply Voltage Operation
http://www.maxim-ic.com/quick_view2.cfm/qv_pk/2469
http://www.maxim-ic.com/quick_view2.cfm/qv_pk/2323
Met vriendelijke groet,
Stynus
http://www.elektronicastynus.be
alexander

Bericht door alexander »

zal fout overgekomen zijn, ik bedoelde de ingangsspanning van het signaal, niet de voedingspanning :)

groeten alex.
Plaats reactie