Autoroute in Ultiboard

Alle vragen m.b.t digitale schakelingen m.b.v. losse i.c's
en oplossingen m.b.v. PIC processoren.
Plaats reactie
wjyr

Autoroute in Ultiboard

Bericht door wjyr »

Hallo Iedereen

Ik heb een schema gemaakt in multisim en als ik het omzet naar ultiboard en de autorouter opzet, doet hij er onmogelijk lang over om de laatste 10 verbindingen te maken..

Ik heb al aangezet dat hij 2 layers mag gebruiken.

Kan iemand mij helpen?

bedankt
Dimi

Bericht door Dimi »

Ik denk wel dat dat normaal is als je een grote en "ingewikkelde" bouw hebt op je print. Ultiboard zoekt alle mogelijke wegen. Dus jah veel kan je daar niet aan doen, volgens mij, alleen eens de plaats van componenten veranderen.

Heb je toevallig een printscreen van je print in Ultiboard?

groeten
Dimi
wjyr

Bericht door wjyr »

Afbeelding
Dimi

Bericht door Dimi »

ja bedankt!!, dat ziet er redelijk complex en compact uit. Ik denk niet dat je daar veel aan kan doen. alleen beetje geduld hebben..

of misschien weten andere mensen een oplossing..
Stynus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Stynus »

De enige oplossing is NOOIT een autorouter gebruiken. Gooi die rommel buiten en ga zelf puzzelen.

En ik weet niet wat je applicatie is maar als dat allemaal gewone ictjes zijn kan je misschien beter een microcontroller nemen.
Met vriendelijke groet,
Stynus
http://www.elektronicastynus.be
deejayke
Contacteer:

Bericht door deejayke »

@wjyr: een mogelijke oorzaak is dat de autorouter "te weinig" plaats vindt op je pcb, dit kan je eventueel oplossen door je board outline te vergroten en je componenten iets verder uit elkaar te zetten. of gebruik maken van meerdere layers in je ontwerp.

@stynus: autorouters zijn handige beestjes voor grote complexe printplaten MAAAAARRRR ze zijn toch o zo dom :(

welke versie gebruik je trouwens?

groenten
Een spoel is als een vrouw, altijd tegen werken!
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom :D
new >> www.ffxs.nl/DIY-elektro
Plaats reactie