Ik ben van plan aan de hand van een schema een gitaar amp na te bouwen, en wel de silvertone 1484. Erg onbekend en vooral erg zeldzaam, maar ooit (minstens 40jaar terug) waren het behoorlijk goedkope amps.
Anyway; ik heb het schema van de amp kunnen opduiken en heb deze eens goed bekeken.
ik weet redelijk wat van elektronica, maar ik weet niet het fijne van buizenversterkers.
Het eerste wat mij opviel is dat het waarschijnlijk een versterker uit de US is aangezien de voeding berekent is voor 110volt/60hz. Mij lijkt het dus dat de trafo zowiezo vervangen moet worden door een andere om de boel op 230volt/50Hz aan de praat te krijgen.
Ik zie dat de weerstand die de secundaire spoelen moeten hebben erbij staat. Moet ik dan gewoon en trafo zoeken die dezelfde weerstand heeft?
Daarnaast zit er in de amp ook nog een tremolo ingebouwd en een reverb welke ik naar alle waarschijnlijkheid niet ga gebruiken. Dit deel van het circuit kan ik dus in principe wle weglaten lijkt mij, maar waar in het schema zou ik dat dan "af kunnen knippen"?
Ook weet ik niet of de buizen die het schema aangeeft nog verkrijgbaar zijn, heb er wel een aantal kunnen vinden maar niet allemaal.
Een hoop vragen, ik hoop dat iemand mij ermee kan helpen
triple_A