Knipperende ledjes, zendertje, versterkertje, geluidsgenerator, enz
Er zijn mogelijheden genoeg.
Ik zou zeggen kijk eens bij de schematheek van www.schakelingenonline.nl of ga eens door de rubrieken hier.
Er staan voldoende schema's in de div. rubrieken en topic's.
Je kunt zoeen schakeling op meerdere manieren bouwen. Op een geetst printje, of een met de hand bedraad printje, of inderdaad zoals je zegt op een plankje.
Alles is mogelijk.
Je moet het zelf even bekijken wat jou het handigst lijkt of wat je mogelijkheden zijn om het een "professioneel" uiterlijk te geven.
ik heb geen soldeerbout dus het is voor mij het makkelijkst om het op ene plank te doen zeg maar en als ik dan alles goed verbind doet hij het toch ook gewoon maar ik ga dan die leugendetetcotr doen he maar daar moet 12 volt op dacht ik hoe moet je dat doen van 230 naar 12 kan je daarvoor gewoon een oplader van een telefoon voor gebruiken?
Wanneer je de verbindingen goed maakt is dat goed te doen.
Wat die oplader betreft, wanneer deze een gelijksspanning afgeeft is hij te gebruiken. Anders zul je nog wat extra's erbij moeten bouwen.
Let er wel op dat je de plus en de min van de voedingsspanning juist aansluit anders werkt de zaak niet, en gaat er misschien wel iets kapot.